בפעילות זו התלמיד נחשף לראשונה לטקסט המתורגל ומתמודד עם הקריאה בסיוע כלים התורמים להצלחתו.
קריאה בקצב ידני
פעילות זו מסייעת לתלמיד לעבור משלב של קריאה מצרפת לקריאה תבניתית שוטפת ורהוטה, תוך אימון הזיכרון המילולי. התלמיד שומע את הטקסט תוך כדי הדגשה של מילים או משפטים, ולאחר מכן קורא בעצמו ומודד את מהירות הקריאה שלו. המעבר ממילה למילה נעשה באופן ידני, בהתאם למהירות קריאתו של התלמיד. ההשמעה וההדגשה מסייעות לתלמיד להתמקד במילים, לקלוט אותן כתבניות שלמות ולקרוא אותן בהצלחה. הוא מרגיש מעודד מהצלחתו ומשתף פעולה בהמשך התירגול.
קריאה בקצב אוטומטי
כאן המילים מודגשות בזו אחר זו בקצב אוטומטי הניתן לבחירה, בהתאם ליכולתו של התלמיד.
המעבר האוטומטי מעורר את יצר התחרות אצל התלמיד ואת הרצון להשיג את קצב המחשב והוא מאיץ את קריאתו. האצת הקריאה תורמת לשיפור השטף והאוטומציה.
מעקב התקדמות
התוכנה מאפשרת לבצע מדידת מהירות קריאה בכל תירגול וכן מעקב אחר הישגיו והתקדמותו של כל תלמיד, בעזרת גרפים של נתוני קצב וזמן הקריאה בהם ניתן לצפות. המעקב מאפשר מיפוי מצב התלמיד בכל רגע נתון. התלמיד רואה את התקדמותו בעזרת גרף עולה ואיורים הממחישים את ההתקדמות – מקורקינט ואופניים ועד מטוס סילון, אליו כולם רוצים להגיע, ומוכנים לקרא שוב ושוב.
הוספת טקסטים
אפשרות זו, שהינה ייחודית לתולעת ספרים, הופכת את התוכנה לאינסופית למעשה. בנוסף למאגר הטקסטים העשיר הנמצא בתוכנה, ניתן להכניס אליה בקלות כל טקסט אחר, מכל קובץ טקסט חיצוני או מהאינטרנט, ולתרגל אותו עם כל כלי התוכנה, למעט השמעה. כך ניתן להרחיב את התרגול ללא הגבלה, בהתאמה לכל תחום ענין, רמה, קושי וגיל.
הקלטה
פעילות זו מחוללת פלאים אצל תלמידים שאינם בטוחים בקריאתם ומתביישים לקרא בקול. מול המחשב הביישנות נעלמת, התלמיד קורא את הסיפור למקרופון, הוא שומע את קולו מתוך המחשב, ומבצע בקרה עצמית של דיוק קריאה והגייה נכונה. במקרים רבים התלמיד מבקש לקרא שוב כדי להצליח יותר.
איורים
הטקסטים בתוכנה מלווים באיורים שבעזרתם ניתן לבצע הטרמה לקריאה. התלמיד נחשף לתוכן הטקסט וחלק מהמילים הכלולות בו, והדבר תורם להצלחתו בהתמודדות עם הקריאה.
פירוק לצירופים
ניתן לפרק לצירופים כל מילה נתונה לפי בחירה, להדגיש ולהשמיע כל צירוף, ולעזור לתלמיד בפיענוח המילה ובביסוס הכרת הצירופים והצלילים במקרה הצורך.
בפעילות זו כלים לבחינה ושיפור הבנת הנקרא. ניתן להדפיס את התרגילים ולבנות דפי עבודה. הכלים פעילים על כל טקסט מתוך מאגר הטקסטים שבתוכנה, וכן כל טקסט המוכנס לתוכנה ע"י המשתמש.
השלמת מילים
בניית תרגילי השלמת מילים (קלוז) וסידור רצף. בחירת המילים הינה חופשית. התלמיד יכול לקחת חלק בבחירת המילים לתרגיל, לפי נושא שמות עצם, מילות יחס, מילים שמתחילות באות מסוימת וכן הלאה. השתתפותו הפעילה תורמת לחיזוק נפשי והגברת המוטיבציה.
שאלות
הטקסטים שבתוכנה מלווים בשאלות איתור פרטים. ע"מ לענות על השאלות על התלמיד לקרא את הטקסט ולסמן בו את התשובה הנכונה. ניתן לבצע עם התלמיד תירגול של שאילת שאלות ולהוסיף אותן לתוכנה.
בתוכנה מגוון משחקי מילים להגברת המוטיבציה והעשרת אוצר המילים התבניתיות. בחירת המילים למשחקים הינה חופשית. המשחקים מאפשרים אימון בזיהוי מדויק ומהיר של מילים וחיזוק המעבד האורתוגרפי, וכן חזרה על מילים בדרך מהנה ומאתגרת, עד לקליטתן במוח. רמת המשחק נקבעת ע"י מספר המילים שבוחרים ורמת מורכבותן.
משחק הזיכרון | תפזורת | תולעת בולעת | הברקה | אות אות (הכתבה) | 3 בשורה (הכללה, משחק סגור)